Medition retrait, safaripark en stageverslag

18 maart 2014 - Harare, Zimbabwe

Hallo allemaal,

Ja ik weet het, ik weet het… het is weeral véél te lang geleden dat ik een verhaal heb gepost. Maar het waren twee ongelofelijk drukke weken!

Vooraleer ik naar het meditatiekamp vertrok, was ik ziek. Ik was dus twee dagen thuis gebleven. Toen het tijd was om naar Nyanga te vertrekken, was ik nog altijd niet genezen, maar wou toch graag meegaan. Ik weet het, niet zo slim, maar ik ben nu eenmaal koppig. Na drie uur rijden kwamen we in Juliasdale aan, wat een paradijs! De gebouwen bevonden zich tussen de prachtige bergen en we waren omringd door vele rivieren en watervallen. We waren met 30 personen op the meditation retrait. Er waren ongeveer: 3 Zimbabwanen, 7 Nederlanders en de rest waren Engelsen. De meesten waren oud (voor mij is dat vanaf 50 jaar), dus ze waren heel blij om twee springlevende jongedames in de groep te hebben. De meditatie zelf was niets voor mij: de ene keer moet je over iets denken, de andere keer mag je niet denken… echt niet makkelijk hoor! En ik viel meestal gewoon in slaap, oepsie. Buiten de meditatie hebben we met enkele ‘jongeren’ van de groep: een berg beklommen (in de gietende regen, wat een avontuur), naar rock paintings gaan kijken en in de avond naar de sterren gekeken. Wat waren het 4 prachtige en rustgevende dagen. But back to the real life, back to the city

.Het weekend erna heb ik mijn eerste safaripark ooit bezocht! Het park was op zich niet zo groot en er waren geen olifanten of leeuwen.  Maar ik heb wel van dichtbij zebra’s, a blue wildbeest (ik weet de Nederlandse vertaling niet) en giraffen gezien! Ik heb ook iets spannends meegemaakt in het safaripark. Ik wou dus in mijn eentje a blue wildbeest fotograferen. Ik sloop dichterbij door het gras, tot dat plots een stuk of 10 wildbeesten richting mij kwamen aangelopen. Wat was ik bang, ik vreesde echt voor mijn leven. Ik probeerde zo onopvallend mogelijk weer naar de jeep te rennen. Algoed hebben de blue wildbeesten me niet gevolgd, oef!

Even nog iets kort over mijn stage: ik heb vorige week mijn tussentijdse evaluatie gekregen voor stage. Mijn mentor heeft geen enkel puntje van kritiek gegeven. Hij vind dat ik heel goed les geef en mijn uiterste best doe om goed te communiceren met de kinderen. Wat is dat goed nieuws! Nu kan ik met een positief gevoel aan mijn 3 laatste weken stage beginnen.

Ow ja, in mijn map foto's kan je vele foto's bekijken van mijn avonturen!