Wist je dat...

22 februari 2014 - Harare, Zimbabwe

Hallo allemaal,

vandaag heb ik geen gewoon reisverhaal neergeschreven, maar allerlei weetjes over mijn verblijf en avonturen in Zimbabwe.

Ben je er klaar voor?...

1. Wist je dat.... Kay en ik vandaag al 23 dagen in Zimbabwe verblijven?

2. Wist je dat... het hier elke dag tussen de 24 en 30 graden is?

3. Wist je dat.... het hier regenseizoen is, althans we er nog niet veel van gemerkt hebben (nog maar 3 dagen regen gehad)?

4. Wist je dat... we heb goedkoopste ijs ooit hebben gegeten: 7 cent?

5. Wist je dat... ze ons al twee keer in het zak hebben gezet met de combi? Ze hebben ons telkens ergens anders afgezet en ons geld niet terug gegeven!

6. Wist je dat... we enkele nachten geleden wakker werden van wel duizenden mieren! En dit allemaal voor één snoepje dat naast Kay haar bed lag.

7. Wist je dat... we elke dag andere kleren moeten aandoen. Anders ben je niet proper volgens de lokale mensen.

8. Wist je dat.... mijn stage in Mavambo super goed verloopt en de mentor zeer content is?

9. Wist je dat... de leerlingen echt verzot zijn op het poseren voor foto's.

10. Wist je dat... een super lekkere mango maar 20 cent kost?

11. Wist je dat.... ik maandag met de leerlingen naar de markt Mbare ben geweest? Ze hebben allemaal nieuwe schoenen en kleren gekregen. Wat zijn er ze er blij mee!

12. Wist je dat... we gisteren voor de eerste keer naar een super gezellig en modern café zijn geweest? En dat we ook nieuwe mensen hebben leren kennen?

13. Wist je dat... de meeste mensen niet kunnen zwemmen of gewoon weg nooit gaan zwemmen?

14. Wist je dat... de mensen van de sloppenwijken zelden een blanke persoon zien en dit dus zeer raar vinden?

15. Wist je dat... ik het hier enorm naar mijn zin heb en dat de tijd voorbij vliegt!

Oke, ik hoop dat jullie nu iets meer weten over het leven in Zimbabwe.

Zonnige groetjes, Manno

1. Hasenbroekx Ingrid:
    22 februari 2014
    Wist je dat.....ik het heel tof vindt voor je dat je het daar naar je zin hebt
    Wist je dat....ik heel blij ben dat ik koekjes gekocht hebt om mee de kledij te sponseren
    Wist je dat....ik uitkijk naar je reisverhalen
    Wist je dat ....ik je daar nog een hele fijne periode wens met nog vele ontdekkingen en vele mooie momenten met je locale vrienden daar.
    Groetjes uit Lier en hier merk je wel dat we in het regenseizoen zitten.
  2. Lynneke:
    22 februari 2014