Weekselijks verslag

2 maart 2014 - Harare, Zimbabwe

Mangwanani (goedemorgen),

op zich hebben we de laatste dagen niet veel speciaals gedaan:

- Vorige zondag was het heel warm, dus Kay en ik wilden graag zwemmen. Maar de zoektocht was niet eenvoudig... Je vindt hier dus bijna geen zwembad! Uiteindelijk hadden we een swimming pool in Avondale gevonden. Op zich stelde het niet veel voor: twee gewone zwembaden en een grasveld. Maar de verfrissing was het waard.

- Aan het zwembad hebben we iemand leren kennen de ons naar Warrow Park heeft gebracht. DIt is een weide buiten de stad, waar je kan barbecueën. Je moet dus uw eigen vleesje meenemen en daar zullen één van de 'koks' dit bakken. Iedereen zit en wacht buiten bij hun auto's. Wat me hier opviel: iedereen maar dan ook echt iedereen dronk daar bier! Op zich een hele leuke en gezellige ervaring.

- Gisteren zijn we naar de cinema 'East gate' geweest. Wat is dat hier goedkoop! De inkom was 4 dollar, de popcorn 2 dollar en een drankje 1 dollar... Wauw nog nooit zo goedkoop naar de cinema geweest. De zalen zijn op zich hetzelfde als in België, alleen spelen ze hier minder films (ongeveer 6 verschillende films). En ik heb dus een film in het Engels kunnen volgen: wat ben ik toch fier op mijn eigen.

Volgende week gaan we iets speciaals doen: Kay en ik gaan vier dagen op meditatiekamp in Nyanga. Dit is een area met de hoogste gebergten van Zimbabwe (en de tweede hoogste van heel Afrika)! Elke ochtend zullen we vroeg opstaan voor te eten en te mediteren. In de namiddag zijn er verschillende activiteiten: de bergen beklimmen, zwemmen in en rond de watervallen,... Ik kijk hier enorm naar uit en hopelijk komen we helemaal zen thuis:)

Zo, dit was even een update van mijn weekje in Zimbabwe!

Tot de volgende

1. Hasenbroekx Ingrid:
    2 maart 2014
    Weeral leuke belevenissen maar ik denk dat het er af en toe niet altijd zo mooi is ! Maar dat is de belevenis aan heel de reis denk ik mooie en minder mooie momenten.Maar die meditatie die je volgende week gaat doen die spreekt me ook wel aan .Zulke ervaring zou ik ook wel willen meemaken , het mediteren de rust als ik eraan denk voel ik me al een heel klein beetje zen.En Nyanga staat bekend als een plaats van grote natuurlijke schoonheid , ook een fantastische ervaring. En dan de Mtarazi Falls de op een na hoogste waterval van Afrika. Ik ben al volledig aan het wegdromen...........
    Groetjes en geniet ervan xx